
نسخه نمایشی فناوری جدید از Inworld شیوه کنونی مکالمه و دیالوگهای متنی را منسوخ میکند. چرا که اکنون میتوانید شخصیتهای بازی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را با شخصیتهای کاملاً شکل گرفته ایجاد کنید و به صورت شفاهی با آنها صحبت کنید. این تجربه شگفتانگیز خواهد بود.
ChatGPT به دنیا نشان داد که هوش مصنوعی مکالمه توانایی پاسخ بی درنگ را دارد و بر این پایه میشود شخصیتهای گیم قادر به پاسخ و دیالوگ ساخت.
این نوع هوشمندی به NPCهای بازیهای ویدیویی (شخصیتهای غیربازیکن) رسیده و سرعت و زیبایی پیشرفت این فناوری جدید بسیار جالب است.
Inworld پلتفرمی را ایجاد کرده است که از طریق آن استودیوهای بازیهای ویدیویی و گیمرهای عادی میتوانند بدون نیاز به دانش کدنویسی، شخصیتهای کاملاً تعاملی ایجاد کنند. سپس میتوانید این شخصیتها را در وب منتشر کنید و در مورد هر موضوعی که دوست دارید با آنها چت کنید.
فرآیند خلق شخصیت میتواند بسیار ساده یا به همان اندازهای که دوست دارید و انتخاب میکنید، عمیق و پیچیده باشد. اگر میخواهید نتایج سریعی داشته باشید، میتوانید به سادگی شرحی از شخصیت بنویسید و از سیستم بخواهید در تنظیمات بعدی بهترین حدس خود را انجام دهد، سپس آواتارهای دوبعدی و سه بعدی را آپلود کنید یا آنها را با استفاده از سرویسهای دیگر تولید کنید.
اگر میخواهید با یک شخصیت شناخته شده صحبت کنید، خواه زنده باشد، مرده باشد یا تخیلی، به سادگی میتوانید اطلاعات و آمارش را به سیستم بدهید.
اگر میخواهید عمیقتر حرکت کنید، میتوانید زحمت بیشتری به خودتان بدهید و در مورد شخصیت، انگیزهها، ناامنیها، مرحله زندگی، تاریخچه، تمایلات عاطفی، علایق شخصیت به هوش مصنوعی بگویید. همچنین میتوانید آنها را با حقایق و دانش خاص بارگذاری کنید، یا اطلاعاتی را وارد کنید که برای گروههایی از شخصیتهای دنیای بازیتان مشترک است. میتوانید به آنها اهداف یا وظایف خاصی بدهید که باید انجام دهند یا محرکهایی را معرفی کنید که آنها را به انجام کارهای خاصی سوق دهد. شما میتوانید از میان طیف وسیعی از صداها و سبکهای گفتگو انتخاب کنید و تعاملات از پیش تعیین شدهای را ارائه دهید که به هدایت هوش مصنوعی در پاسخهای آن کمک میکند.
تازه همه اینها در مرحله آلفا است. این کاراکترها واقعاً بد عمل میکنند. انیمیشنهای صورت در این دموی فناوری وحشتناک هستند. صداها به درجات مختلف خفه و روباتیک هستند. اما اینها فقط آزمایش هستند. همچنین، شخصیتها تمایل دارند بیش از حد صحبت کنند، و اگر آنها را میوت کنید متوقف نمیشوند، بنابراین مجبور میشوید در چندین مونولوگ طولانی بنشینید و منتظر نوبت خود باشید!
اما همه این چیزها را کنار بگذاریم، این یک تجربه خیرهکننده است. عملاً هیچ تاخیری در تعامل کلامی وجود ندارد. در واقع، آنها آنقدر سریع پاسخ میدهند که اگر در حین صحبت تردید داشتید، به میان حرف شما میپرند و قبل از اتمام کار شروع به پاسخ دادن میکنند.
خوبیاش این است که شما حس مکالمه با یک شخصیت را دارید که به شخصیت خود وفادار است و بر این مبنا صحبت میکند مهم نیست که مکالمه را به کدام مسیر هدایت کنید.
مثلا کاربری یک مدل سریع از بروس لی را بر اساس صفحه ویکی او ساخت ، به موتور Inworld گفت مطمئن شود که سعی میکند به همه چیز با نقل قولهای فلسفی مختصر پاسخ دهد، و سپس با بروس لی به نهار رفت!
باید ببینیم این فناوری پس از پیادهسازی، چقدر غنا و شناوری را به دنیای بازی خواهد آورد، به ویژه در VR. دوران بازیهای قدیمی Grand Theft Auto گذشته و بازیها هوشمند میشوند.
علاوه بر این، مردم میتوانند از این آواتارها استفاده عملی کنند و آنها را به معلمان زبان، دستیاران ترانهسرایی، مربیان مکالمه Tinder، استایلیستهای شخصی، پزشکان و حتی شبهمخترعی برای تولید ایدهها، تقویت و توسعه آنها تبدیل کنند.
این فناوری همچنین خطراتی هم در بر دارد. مثلا صحبت کردن با شخصیتهایی مانند فالگیر، درمانگر روابط و روانکاو مبتنی بر زیگموند فروید – در مورد عمیقترین و تاریکترین نگرانیها و جزئیات واقعی زندگی، میتواند بسیار وسوسهانگیز باشد و در عین حال امنیت شما را به خطر بیندازد.
Inworld به شما هشدار میدهد که این کار را نکنید، اما مردم اطلاعات را فاش میکنند، و این اطلاعات ممکن است راهی برای فاش شدن و نقض سیاست حفظ حریم خصوصی پیدا کنند.
اینکه چقدر سریع این فناوریهای هوشمند در حال پیشرفت هستند، هیجان انگیز است. واقعاً احساس میشود که وارد آینده شدهایم!
منیع